Wednesday, October 24, 2007



ممنوعیت استفاده از واژگان ترکی در آذربايجان و مناطق تورک نشین لغو شد

نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی از لغو مصوبه اخیر شورای تامین این شهرستان و ابلاغیه سازمان بازرگانی استان آذربایجان شرقی در خصوص “ممنوعیت استفاده از واژگان و عبارات ترکی در تابلوهای فروشگاه ها و برچسب کالاها”، به دستور وزرای کشور و بازرگانی خبر داد.

اکبر اعلمي نماینده تبریز که در حاشیه جلسه علنی امروز با خبرنگاران گفتگو می کرد، توضیح داد: در پی صدور ابلاغیه غیر قانونی و غیر مسئولانه برخی مسئولان تبریز مبنی بر ممنوعیت استفاده از واژگان تورکي در برچسب کالاها، موضوع از طریق اینجانب و رسول صدیقي نماینده بناب پیگیری شد.

او تاکید کرد علت صدور ابلاغیه برخی مسئولان شهر تبریز ناشی از عدم آگاهی کامل آنها نسبت به قوانین موضوعه و حقوق فطری و شهروندی تبریزی ها و مطالبات بر حق مردم و ارزیابی نادرست آنان از اوضاع و واقعیات سیاسی ، اجتماعی و مولفه های امنیت ملی بوده است.

این نماینده در عین حال گفت که بر اساس پیش بینی و انتظار او، وزرای کشور و بازرگانی در قبال این پدیده نامیمون سریعا واکنش نشان داده و در پاسخ به تذاکرات و سئوالات مطروحه در زمینه مسئله مورد نظر، مصوبه شورای تامین تبریز را رد و ابلاغیه های مسئولان استانی را لغو و کان لم یکن کرده اند.

گفتنی است؛ در پی تصمیم شورای تامین تبریز مبنی بر جلوگیری از استفاده اصناف و بازرگانان و کسبه از واژگان و عبارات تورکي در تابلوهای فروشگاه ها و برچسب کالاها و ابلاغیه سازمان بازرگانی استان آذربایجان شرقی در زمینه اجرای این مصوبه، اکبر اعلمی و رسول صدیقی نمایندگان تبریز و بناب، از شورای تأمین شهرستان مذکور به کمیسیون اصل نود شکایت کردند.

اعلمی طی دو تذکر مکتوب جداگانه به وزرای کشور و بازرگانی نیز، خواستار لغو مصوبه و ابلاغیه های مذکور شد که سید مسعود میر کاظمی و مصطفی پور محمدی وزرای بازرگانی کشور در نامه های خود به این نماینده عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس هفتم، از رسیدگی به مسئله خبر دادند و نوشتند “مصوبه شورای تامین تبریز و ابلاغیه سازمان بازرگانی آذربایجان غربی مورد تائید نبوده و کان لم یکن شده است”.mehr

0 Comments:

Post a Comment

<< Home